Wat doet u bij schade?
Autoschade
- 1. Neem contact op met hulpdiensten indien noodzakelijk;
- 2. Bel het hulpnummer op de ‘groene’ kaart indien noodzakelijk;
- 3. Maak digitale foto’s en noteer gegevens van eventuele getuigen;
- 4. Neem contact op met Roos Verzekeringen via mobiel, app of mail;
Belangrijk is dat u altijd een Europees autoschadeformulier volledig invult op de voorzijde (pag. 1) en achterzijde (pag. 2) samen met een eventuele tegenpartij. Probeer altijd rustig te blijven. Als u het niet eens bent met een tegenpartij, dan plaatst u geen handtekening op de voorzijde. Als u geen schadeformulier bij u heeft, kunt u de schade met uw mobiel melden via www.mobielschademelden.nl (klikbaar).
Reisschade
- 1. Neem contact op met plaatselijke hulpdiensten indien noodzakelijk;
- 2. Bel het hulpnummer op de polis (of op de website verzekeraar) indien noodzakelijk;
- 3. Doe plaatselijk politie-aangifte ingeval van beroving, diefstal of vermissing;
- 4. Verzamel zoveel mogelijk tastbare gegevens zoals (taxi)bonnetjes, aankoopfacturen, (vlieg)tickets, verklaringen e.d.
- 5. Maak zo mogelijk digitale foto’s;
- 6. Neem contact op met Roos Verzekeringen via mobiel, app of mail;
Overige schade
- 1 Neem contact op met hulpdiensten of herstelbedrijf indien noodzakelijk;
- 2. Doe politie-aangifte ingeval van beroving, diefstal, vermissing of vandalisme;
- 3. Verzamel gegevens zoals aankoopfactuur, prijs- of herstelopgave;
- 4. Maak zo mogelijk digitale foto’s;
- 5. Neem contact op met Roos Verzekeringen via mobiel, app of mail;